A hatosba keresek valami gyári, lájtosabb kivitelt, XI-esét és VIII-asét ajánlották már, de belemegy?
Illetve az enyém jó lenne a VIII-asba?
köszi
Printable View
A hatosba keresek valami gyári, lájtosabb kivitelt, XI-esét és VIII-asét ajánlották már, de belemegy?
Illetve az enyém jó lenne a VIII-asba?
köszi
Belemegy egy közdarabbal, nekem így volt benne az Öhlins és a Reiger is.
Hol van ilyen hozzáértő szerviz? :P Budapesten?
Ezt konkrétan akárki két perc alatt oldja meg aki autóépítéssel foglalkozik... A gyári idiótákat meg el lehet felejteni - bármi van egy evoval, csak rosszabbul jársz ha oda viszed!
Akkor itt a gépésztuning-nál ki is szerelik, meg be is?
Mitsubisi márkaszervizben dolgozom... :D
Nem nézünk senkit hülyének, és nem vagyunk idióták :)
Egyszerűen csak arról van szó, hogy az alkatrész támogatottságunk csupán alvázszámhoz kötött cikkszámokból áll, nem méretekből.
Nyilván a ki/beszerelést csukott szemmel megoldaná még a villanyszerelőnk is, sőt még esztergás emberünk is akad, aki rendeltetés szerűen féktárcsákat szabályoz, de oldott már meg bonyolultabb ügyeket is.
Én csak azért érdeklődtem, mert ez irányú tapasztalatom nulla, nektek meg nyilván van,
minek kísérletezzek, hátha segítőkészek vagytok.... :)
Akkor miért akarták nekem a kollégáid kicserélni a versenykuplungot mondván, hogy kinyomó csapágyas és miért akartak váltót cserélni, amikor az egyenes fogazásúnak dugtak egy egyes, illetve miért akarták az egész autót ott tartani, mondván, hogy nagyon nagy baj, mivel rá dugták a komputerre a diagnosztikai kütyüt és valami kurva nagy gáz lehet, mert nem jön adat (GEMS ECU).... de a legnagyobb gáz, hogy miért nem hitték el, hogy ezzel nekem kéne pozícióra állni, mert ez egy kvázi versenyautó - kiröhögtek, és fölényesen közölték, hogy ide csak szerelő teheti be a lábát. Ezek után majdnem lebombázta a kocsimmal a mester a teherkaput, mert nyomott egy gázt egy olyan autónak amiről még nem is hallott- valszeg azt hitte, hogy egy 1.6 GLX van felhangosítva.
Szóval igen is hülyének néznek, miközben bizonyítottan vannak ott hülyék - sorry. Rád ez nem vonatkozik és lehet nem is abban a márkaszervizben voltam - szóval NE vedd magadra - de lásd a másik oldalt is kérlek.
Én voltam bent párszor (teljesen idegenként mentem), de nem volt soha rossz tapasztalatom. Mindig segítőkészek voltak és soha nem próbáltak meg lehúzni. Volt, hogy beszaladtam, mert világított a motorelektronika lámpám, kiolvasták, majd megkeresték a hibát (turbónyomásmérőnél egyik kis cső elrepedt), kicserélték és azt már le sem merem írni, hogy mind ez mennyibe sem került.
Volt olyan is, hogy belefutottunk egy kopogásba amit nem tudtak megmondani, hogy honnan jön és akkor sem akarták kicserélni a fél autót volt tipp, de nem erőltették. Ezt a hibát csak a negyedik szaki tudta megállapítani akihez elmentem és volt köztük itteniek közül többek által elismert szerelő és futóműves is.
Az lehet, hogy a már nem gyári EVO-ból nincsenek a toppon, de mint hivatalos szerviz nem is ez a dolguk.
Nem akarom őket fényezni csak leírtam a saját tapasztalatom.
erre lettem volna kíváncsi, mielőtt belekezdek a cserébe
mivel nem kaptam használható választ, nyilván nem tudja senki :)
hát tanuljatok tőlem :) :) :)
http://www.kephost.com/images4/2012/...dy37pkiver.jpg
ebben a cipőben járnék én is. sikerült egy kevés km-es Bilsteint vennem egy IX-esből kint (jelenleg kint ismerősnél van még kint külföldön, épp revíziózzák), ez menne be a négyesbe. Ha bemegyek mondjuk Gépésztuningékhoz, akkor tudnak ehhez legyártani közdarabot úgy kb rögtön ? vagy valamilyen méretezést vinnem kéne nekik ? gondolom gyártottak már ilyet nem egyet :)
másik alternatíva lehet még esetleg ez, amit így hirtelen találtam
https://www.rosssport.com/Brands/INT...INTRAXEVO6SHIM
komplett szettet mondjuk 35k-ért kicsit mondjuk sokallom :shock:
https://www.gb-ent.com/products/mits...6-per-set-of-4
kérdés még, hogy a gáltók miatt a rugót is cserélni kellene é vagy esetleg az 4-9 közt ugyanaz ? :pray::-k
A csonkállvány azon része ami a gátló aljához csatlakozik vastagabb a 7-8-9-ben mint a 4-5-6-ban. Ergo ki kell tölteni a hézagot, legfőképp egy vagyis inkább 2 db lemezzel. Az a furatpozícionáló ami a lenti linken van az már csak hab a tortán. Végeredményben egy lézerrel kivágott megfelelő vastagságú lemez elég. Hogy mi a méret az fejből nem megy, de ha gondolod lemérem neked a polcon lévő 9-es kayaba méretét, a csonkállvány meg nálad van. :)
A kettő különbsége osztva kettővel az eredmény.
Ami a rugót illeti ott szerintem nem kell variálni, de ha a két rugóstagot egymás mellé teszed látni fogod ha van érdemi különbség.
A gyari bilstein az a 8/9-es súlyához lett igazítva mint csillapitas mint rugokemenyseg tekintetében. De a szelepelest mindenképp a hozzá tervezett rugóhoz igazították. Én a helyedben bilsteinhez való rúgókat szereznék. Keményebb lesz de sokkal jobb lessz az úton. Megnézzem neked h van e rugom hozzá?
arról tud vki infót, hogy Evo8/9 Bilstein hátsó toronycsapágy az ugyanaz, mint a KYB ?
kerestem katalógusban, de 8/9-hez nem dobja fel külön, mindegyikre MN100048
https://mitsubishi.epc-data.com/lanc...p/87904,87905/
bár évjáratonként mutatja a különböző shock absorbereket
https://mitsubishi.epc-data.com/lanc...9,87840,87842/
mindegyikhez ugyanaz a toronycsapágy.
apropója a dolognak, hogy kéne vennem kettőt a bilsteinekhez hátra, úgy hozta a honosítás rögös útja, hogy gátlókat kell cserélnem, mert a cúnya enkáhás bácsiknak nem tetszik a kojlóver.
Szerintem a hátsó torony az gátlótól függetlenül ugyanaz a 8/9-ben.
A gátlóban viszont van különbség ahogy írtad is évjárattól függően. Bilstein hívők majd most jól megköveznek, de állítólag az utolsó generációs KYB már több körülmény között jobb is mint a Bilstein. ;) - nem azért mert nekem is olyan van, de tényleg faszányos.
Viszont ha van hátsó gátlód + rugód torony nélkül akkor vedd le a kojlóver tetejéről a tornyot azt jónagyot. Egy műszaki erejéig kompatibilis lesz, de azt sem tartom kizártnak hogy a kojlóver tetején gyári, vagy nagyon közeli torony van.
Ördögöd van:
https://www.4turbo.pl/insulator-rear-shock-absorber-evo-5-6-7-8-9-10,3,25886,48863
Van a Megazip.net - en is, de onnan az aktuálpolitikai helyzet miatt hónapok kellenek hogy megkapd.
A lengyelek ezt 2 nap alatt a kezedbe juttatják.
Nekem a végáttétel pár nap alatt itt volt.Vagy regisztrálj vagy írj a Tomasz-nak és már úton is a toronycsapágy.
Nagyon korrekt társaság, csak ajánlani tudom.
Az EVO szakikkal megtellett a tököm, úgyhogy inkább vásárolok bárhonnan a világból.
Ha a Coilover benne volt kint a V5 el együtt akkor be is írják a forgalmiba... Nekem a Kipu is benne van.
namost ... kurvanagy változások vannak mióta a mozaikot lényegében törölték a föld színéről.
hétfőn vittem az autót honosíttatni, nem pesti helyre - helyet nem írok, lényegtelen, mindenhol egységesen iszonyat megszigorítottak mindent.
úgy mentem le, hogy előtte beszéltem az "ottaniakkal", megbeszéltük mi van az autóban, érvényes kinti műszaki, stb.
lent azért jött a kőkemény magyar valóság. első körben azzal fogadtak, hogy itthon az angol meghosszabbított műszakit nem fogadják el. hiába mutattam nekik a gov.uk oldalon, hogy hatóságilag érvényes műszakija van az autónak, nem fogadták el, mert a MOT papíron, ami nálam volt - ami egyébként kurvára nem hivatalos, mert olyan bárki nyomtat otthon magának, nem számít hivatalos okiratnak - azon májusi dátum szerepelt. hiába mondtam neki, hogy az angol kormány 6 hónappal meghosszabbította a műszaki érvényességét (mint nálunk ugye), az itthon nem érvényes. na ott már láttam, hogy nem ugyanaz a történet, mint fél évvel ezelőtt.
megvolt az eredetvizsga, bevittem a sorra az autót. kérték a futóműről meg a légszűrőről (hks gomba) a papírt, odaadtam nekik. de hogy ez nem magyar. mondom ember, ehhez nincs magyar, mindkettő japán. hát így nem lesz jó ...
azért végigtolták az autót a soron, de persze kaptam egy buktát rá, de azért nyitva hagyták a vizsgát, nem zárták le, azzal a felkiáltással, hogy ha és amennyiben a futóművet légszűrőházat kipuffot kicserélem 3 napon belül és visszaviszem vizsgázni, akkor rendben lesz. oké.
pénteken vittem vissza az autót, időt pénzt energiát nem kímélve kicseréltük a fent említett dolgokat.
bevittem az autót, vizsgabiztos ránéz, ennyit kérdezett ... és az emisszió rendben lesz ?
itt már borítékolható volt a dolog kimenetele. azért végigtolták a vizsgán az autót, majd kapott egy nem megfeleltet.
persze az emissziós érték a határ felett volt, bár nagyon minimálisan, de felette ...
emisszió mellett a kipufogót sem fogadták el, pedig ez elvileg egy gyári 8asról van. nincs rajta semmilyen jelzés, se szám. én úgy kaptam, hogy tuti gyári. oké.
ezen azt kifogásolták, hogy nincs rajta E jel. és nincs rajta semmilyen szám. karcolok bele jó lesz ? erre nem mondtak semmit.
tényleg eljutottunk oda, hogy ha nem gyári az autó, akár csak a katalizátor nincs rajta, nem gyári a kipufogó, akkor el lehet egy időre búcsúzni attól, hogy honosítja az ember.
de még azért búcsúzásképp elmesélték, hogy rövid időn belül bevezetik, hogy 14 év feletti autókra évenkénti műszaki, és a műszakiztató állomásokat sokkal szigorúbban ellenőrzik. és ha a vizsgabiztost megfogják, aki átenged olyat, amit nem lehetne, akkor most már nem 3 hónapra vonják be az engedélyét, hanem 3 évre, plusz elég komoly pénzbüntetést is fog kapni.
magyar valóság, itt tartunk.
meawhile máshol ha feldobsz egy jobb futóművet, jobb kipurendszert, vagy bármi tuningot, nem leszel kikiáltva eretneknek, gyárinál jobb dolgok welcome.
Hát az elmúlt időszakban megjelent cikkek alapján sejthető hogy lesz itt változás, és sajnos nem jó irányba.
Az hogy a nép változásért kiált az sajnos a törvényhozók általában nem jól értelmezik.
Lásd: legális tuning - megfogják a lényeget és arany áron nem létező papírok alapján lehetséges, és mutogatják azt a 3 példányt aki végig járta a szopólétrát. Nem túl széria megoldás hogy finoman fogalmazzak.
Másik: roncsok az utakon - megoldás évente műszaki. Vazze. Ismét megfogták a lényeget. Ezzel leszopatnak sok 1000 normális tulajt hogy kigyököljenek a rendszerből a 10 verebet. Attól még Jóska Pista elintézi okosba, bár egyre nehezebben, de ez a sok 1000 normális 14+ éves autó tulajdonoson nem segít.
Szóval ez minden szinten szíves gyerekek.
Itt a street legal tuningot örökre el kell felejteni, és már lassan sajnos magyarázkodnod kell pl. egy EVO esetében is hogy a kipufogó gyári, azt a kurva toronymerevítőt Japánba tették bele nem te faragtad, a Brembo fék szintén széria ennél a típusnál, és igen basszátok meg a gyári EVO kipufogó-n 100 mm átmérőjű kipufogóvég található... stb...
Welcome to the Jungle!
https://www.youtube.com/watch?v=o1tj2zJ2Wvg