3. oldal, összesen: 3 ElsőElső 123
41-48, összesen: 48

  1. #41
    Rezidens Coppermine avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2011. 10.
    Hely
    Budapest / Szombathely
    Hsz-ok
    1.789

    Alap

    Idézet SomaG: Hozzászólás megtekintése
    Látom te kiműveltebb vagy a témában. Mindenesetre érdekes lesz az elkövetkező 5 év közlekedés szempontjából...
    van egy Amperám, gondolkoztam én is pár éve, hogy mi legyen, teljesen elektromos, vagy hibrid, végül használt plugin meleltt döntöttem, főleg az ára miatt. Akkor még (a hőskorban) ingyenesek voltak az utcai töltők, nagyjából az éves költségem kimerült a kopó alkatrészek cseréjén, benzinre az előző dízel autóm éves tankolásának kb a harmadát költöttem.
    Mára már változott a helyzet, fizetősek lettek a töltők, de még így is megéri városban tisztán elektromosan közlekedni vele, ráadásul használt zöldrendszámos vásárlásánál nincs átírási illeték, kintről behozva nincs regadó, és a biztosítása is kedvező, plusz ugye ingyenes vele a parkolás. Sajnos úgy néz ki, hogy az utóbbit megreformálják, bár nem tudni mikor, de lehetséges, hogy egyes pluginokról leveszik a zöldrendszámot, mivel sok új típusnál már jellemző a nagy benzinmotor, ami nem kifejezetten környezetbarát (lásd Porsche Cayenne 3L V6-tal, BMW 330e 2L turbóval, vagy a dízel hibrid Volvók), és jelenleg a zöldrendszámot a 25km-es tisztán elektromos hatótávnál már megadják, ami a mostani elektromos autók tekintetében vicc kategória.
    Mitsubishi Lancer Evolution VIII FQ MIVEC

  2. #42
    Rezidens Silva avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2013. 08.
    Hsz-ok
    862

    Alap

    Két érdekes dolog a villamyautokrol. Egyik Hanula Barna tol. Akivel volt közös projectem, tudása szerintem elég komoly. A másik pedig egy random komment handras facebook jan.

    https://m.youtube.com/watch?v=TWBUc4...ature=youtu.be

    Ha megterulesrol, es gazdasagossagrol beszelunk, akko bele kell venni a kepletbe az "opportunity cost"-ot is, vagyis azt, hogy a zsebedbenmaradt sokmillio Ft-ot befektetve (pl. garazs / parkolohely vasarlasabol es berbeadasabol, allampapir hozambol, stb, stb...) milyen hozamot ernel el a dragabb autora el nem koltott penzeddel.Mert pl. egy kiadott garazs nemhogy ertekallo (amellett, hogy megterul az ara a berletidijbol) de velhetoen meg tobbet is fog erni, mint ma.


    Es, ha mar igy felvetetettem ezt a szempontot, akkor gyorsan meg is neztem, hogy hogyan is nezne ki a valosagban.
    2012 ota van Zoe. Akkor az uj ara kb. 6MFt volt ugy, hogy az akksikat tovabbi havi 21.000Ft-ert kellett berelni.
    Tehat ha valaki akkor vett egyet, akkor maig kifizette a 6MFt-ot az autoert + ~2MFt-ot(8×12×21.000) az akksikert. Cserebe van, egy most kb. 4MFt-ot ero jarmuve. (Ami egyebkent nem szamit rossz ertekvesztesnek.) Mindez 8MFt-ert.
    Ellenben, ha valaki 2012-ben vett egy uj Cliot 3MFt-ert, a maradek 3 milliobol pedig vett masfel garazst egy megyei jogu varosban (kb. ennyit futott ki 3MFt akkoriban), es a Zoe tulajdonos altal akksiberlesre koltott 21eFt-ot a benzines autoja tankolasara, szervizelesere koltotte, akkor ma, 8MFt-bol van neki egy
    ~1,5 milliot ero Clio-ja,
    kb. 2MFt-nak megfelelo berletidij bevetele,
    es 1,5 garazsa, ami tovabbi 7,5MFt-ot er.
    Mindez osszesen 11MFt ertek.


    Mindket tulaj 6MFt-ot adott ki kezdetben, majd meg reszletekben tovabbi 2MFt-ot.
    Nyolc ev tavlatabol a Zoe tulaja 4MFt erteket, az "opportunity cost"-ban rejlo potencialt felmero Clio tulaj 11MFt erteket tudhat ma magaenak.
    Utoljára szerkesztette: Silva; 2021. 01. 12. 20:47-kor

  3. 3 tagnak tetszik Silva hozzászólása:


  4. #43
    Rezidens Coppermine avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2011. 10.
    Hely
    Budapest / Szombathely
    Hsz-ok
    1.789

    Alap

    igen, csak itt benne van az ingatlan tényező, ami az elmúlt évtizedek óta az egyik legjobb befektetés hazánkban. Amíg a Zoés csak kvázi veszteséggel számolhat, mivel a bérleti díja az akkumulátornak sosem térül meg, addig a Clio tulaj az ingatlan befektetésével a 3M értékű garázst megduplázta.
    továbbá a havi 21k akksibérleti díj mondjuk egy 6L-es Clio fogyasztásával számolva 370-es benzinárral kb 30km napi távolság megtételét jelenti, ez max egy 15km napi munkába járás, és semmi több. Szerintem átlag ennél többet használjuk az autót egy napra vetítve (Nekem spec 62km a napi átlagom az elmúlt 38k km-t nézve)

    Amit általában nem számolnak bele a költségekhez, az a teljesítményadó - elektromos autónál nincs. Clio-nál a legolcsóbb 2012 utániaknál a 1.2 16V 75 lóval évi 12k (persze ez így 8 évre sem nagy összeg), parkolási költség, szervizköltségek (elektromosnál alapvetően kisebb).

    egyébként a mostani dízelek meg benzinesek már annyira le vannak szabályozva, hogy szinte hegyi levegő jön ki belőlük. nem ott van a baj, hanem a minden más ultra környezetszennyező közlekedési és szállítóeszközzel, főleg a hajókkal meg a repülőkkel.
    Mitsubishi Lancer Evolution VIII FQ MIVEC

  5. 2 tagnak tetszik Coppermine hozzászólása:


  6. #44
    Rezidens SomaG avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2017. 11.
    Hely
    Ajka
    Hsz-ok
    1.417

    Alap

    Hát jól belekeveredtél a matekba.

    Itt egyetlen dolog fontos ami soha nem fog változni. Az autó nem befektetés hanem használati cikk. Annak az értéke mondjuk soha nem lesz több, de legalább kevesebb igen... szóval az nem befektetés!
    Jöhetnénk itt azzal hogy az EVO az elmúlt években csak drágult, de azért azt ne felejtsük el hogy minden annyit ér amennyit adnak érte. Csíkós mester aki azért a veterán témában mondjuk úgy lépben van is bevallotta valamelyik írásában hogy hiába érnek azok is most akármennyit eljön az a generáció aki mondjuk konstans bezúzza mert old school és pont nem is érdekli mi volt 100 éve.

    Az ingatlan jellemzően minimum értéktartó, de inkább növekvő pályán van. Szóval kár a kettőt összemosni.

    Itt azt kell nézni hogy megveszed X-ét és mennyiért autózol. Hogy a végére mi marad azt majd eldönti hogy kinek a termékét vetted.
    Ja és nem elhanyagolható tény hogy karbantartási igénye már ha csak a kopó alkatrészeket is nézzük azért az ampewágennek kevesebbnek mutatkozik.
    A legfontosabb azonban egy ilyen döntésnél a használat.
    Ha valaki napi 1000 km-t autózik, mert mondjuk üzletkötő, az nem lesz felvillanyozva. Ha valaki városba dolgozni jár 5 km-re és útba ejti az óvodát a gyerekkel, és ráadásul még családi házban lakik és CSOK-os is így fussa napelemre lehet hogy nem lesz egy idő után benzinvérű.
    Arra az évi 1 nyaralásra amikor elhagyja a várost meg majd készít egy jó útvonaltervet.


    Idézet Silva: Hozzászólás megtekintése
    Két érdekes dolog a villamyautokrol. Egyik Hanula Barna tol. Akivel volt közös projectem, tudása szerintem elég komoly. A másik pedig egy random komment handras facebook jan.

    https://m.youtube.com/watch?v=TWBUc4...ature=youtu.be

    Ha megterulesrol, es gazdasagossagrol beszelunk, akko bele kell venni a kepletbe az "opportunity cost"-ot is, vagyis azt, hogy a zsebedbenmaradt sokmillio Ft-ot befektetve (pl. garazs / parkolohely vasarlasabol es berbeadasabol, allampapir hozambol, stb, stb...) milyen hozamot ernel el a dragabb autora el nem koltott penzeddel.Mert pl. egy kiadott garazs nemhogy ertekallo (amellett, hogy megterul az ara a berletidijbol) de velhetoen meg tobbet is fog erni, mint ma.


    Es, ha mar igy felvetetettem ezt a szempontot, akkor gyorsan meg is neztem, hogy hogyan is nezne ki a valosagban.
    2012 ota van Zoe. Akkor az uj ara kb. 6MFt volt ugy, hogy az akksikat tovabbi havi 21.000Ft-ert kellett berelni.
    Tehat ha valaki akkor vett egyet, akkor maig kifizette a 6MFt-ot az autoert + ~2MFt-ot(8×12×21.000) az akksikert. Cserebe van, egy most kb. 4MFt-ot ero jarmuve. (Ami egyebkent nem szamit rossz ertekvesztesnek.) Mindez 8MFt-ert.
    Ellenben, ha valaki 2012-ben vett egy uj Cliot 3MFt-ert, a maradek 3 milliobol pedig vett masfel garazst egy megyei jogu varosban (kb. ennyit futott ki 3MFt akkoriban), es a Zoe tulajdonos altal akksiberlesre koltott 21eFt-ot a benzines autoja tankolasara, szervizelesere koltotte, akkor ma, 8MFt-bol van neki egy
    ~1,5 milliot ero Clio-ja,
    kb. 2MFt-nak megfelelo berletidij bevetele,
    es 1,5 garazsa, ami tovabbi 7,5MFt-ot er.
    Mindez osszesen 11MFt ertek.


    Mindket tulaj 6MFt-ot adott ki kezdetben, majd meg reszletekben tovabbi 2MFt-ot.
    Nyolc ev tavlatabol a Zoe tulaja 4MFt erteket, az "opportunity cost"-ban rejlo potencialt felmero Clio tulaj 11MFt erteket tudhat ma magaenak.

  7. #45
    Rezidens SomaG avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2017. 11.
    Hely
    Ajka
    Hsz-ok
    1.417

    Alap

    Ja a környezeti hatás...
    Az egy never ending story. Azonban az ember jóval gyarlób annál hogy ilyen dolgok foglalkoztassák sajnos, azért is értünk meg a pusztulásra, de abban viszont jók vagyunk hogy ha megéri mert occsó akkor jó.
    Szóval a zöldeknek meg a döntéshozóknak csak egy dolguk van érdekelté tenni a polgárt olyan döntések meghozatalában ami a Földünknek jó... legyen az bármi. Akkor enni fogják a népek.

  8. #46
    Rezidens SomaG avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2017. 11.
    Hely
    Ajka
    Hsz-ok
    1.417

    Alap

    https://totalcar.hu/tesztek/2021/01/..._1_0_ecoboost/

    tessék...

    Elég az első pár bekezdést elolvasni.
    Meg az utolsót.

    A többi csak magáról az autóról szól.
    Utoljára szerkesztette: SomaG; 2021. 01. 13. 10:39-kor

  9. Az alábbiaknak tetszik SomaG hozzászólása:


  10. #47
    Rezidens Silva avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2013. 08.
    Hsz-ok
    862

    Alap

    Szerintem a sima EV-k nek nincs létjogosultsága még. (összes szám ezt mutatja). Simán fel lett hype olva, a sok sok birka meg rohan utána. Olyan autókra van szükség amik valamilyen tiszta formában. ( EV, Hydrogén, Sűrített levegő ...) meg tudnak tenni 30-60 km tert. Ez nem emészt fel feleslegesen sok akkut vagy más energia hordozót. Nem cipeljük feleslegesen, valamint nem szennyezzük a qva drága cella előállítással a környezetet. (Kedvenc képem mikor a Diesel Kombi Sárga angyal húzza maga után az utánfutónyi aggregátort amivel a lemerült teslat tölti...)

    Szóval 30-60 km megtétele után pedig a benzines motor jó hatásfokkal működve tudja a maradék szükséges távot megtenni. Így nem szívod le magad, ha megáll előtted az autópálya télen. Vagy áramszünet van. Lejtőn pedig ugye vissza töltünk, meg fékezéskor. Erre kitűnő eszköz az Outlander PHEV .
    -Otthon vagy melóba töltöd, haza, oviba, vásárolni az átlag embert elviszi EV ként. De hétvégén meg lehet vele látogatni a rokonokat/kirándulni és nem esik kétségbe a HOrvát.o-i nyaralástól sem.

    Több ismerős is járt teslával, akiknek kb mindegy volt mibe ülnek. Érdekes módon az összes rövid időn belül szabadult tőle. Pedig minden adott volt, a megfelelő üzemeltetéshez. (Gagyi Chinai minőség, recseg ropog, hatótáv para már egy Balaton Oda-Visszánál ha hajtod) Amint elmúlt az első Hype korszak, hogy "MEKKORÁTMEGY" már nem is volt annyira jó. Szerintem egy Skoda jobban össze van rakva ( kakasosfócvágen ). Új leaf állami támogatással jól felszerelve 15 misi... Az EV mercik sorra állnak meg, tréler... ID.3 al is vannak bőven gondok... KIA Niro Plugin viszont 11 ért van... Használhatóbb autó. Jobb áron. ( Outlander újba 16 misi 70km EV távval )

  11. #48
    Rezidens Silva avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2013. 08.
    Hsz-ok
    862

    Alap

    Idézet SomaG: Hozzászólás megtekintése
    https://totalcar.hu/tesztek/2021/01/..._1_0_ecoboost/

    tessék...

    Elég az első pár bekezdést elolvasni.
    Meg az utolsót.

    A többi csak magáról az autóról szól.
    Amiatt vicces, mert most vett haverom ST Focust (utolsó darabok 1ike) Full Full az autó és eppen csak 10 fölé ment. Öcsémnek pedig ST Line 1.5 Turbója van. Mentem is vele. Közel 190 paci. Nagyon jó kis kocsi. Nem volt 8 misi. Pedig ebbe is minden csiling giling galang benne van. De nem villanyos! 3 henger meg tök mókás, nem érezni zavarónak. Ez nem volt 8M se...

  12. Az alábbiaknak tetszik Silva hozzászólása:


3. oldal, összesen: 3 ElsőElső 123

Téma információ

Tagok nézik épp a témát

Jelenleg 2 olvasó nézi ezt a témát. (1 tag, és 1 vendég)

  1. Marschall

Hasonló témák

  1. Subaru Impreza általában
    By Miki in forum Subaru
    Hsz-ok: 411
    Utolsó hozzászólás: 2020. 04. 24., 07:31
  2. GT-R általában
    By Lonni in forum Nissan GT-R
    Hsz-ok: 1264
    Utolsó hozzászólás: 2020. 04. 03., 09:21
  3. Elektromos szervó
    By Krissz in forum Eladó - privát hirdetések
    Hsz-ok: 0
    Utolsó hozzászólás: 2012. 11. 22., 16:39
  4. GT-R általában
    By Lonni in forum Egyéb vetélytárs márkák
    Hsz-ok: 1110
    Utolsó hozzászólás: 2010. 12. 16., 14:09
  5. Elektromos kisautó
    By RSTom in forum Minden egyéb
    Hsz-ok: 9
    Utolsó hozzászólás: 2009. 05. 13., 17:18

Hozzászólás szabályok

  • Nem nyithatsz új témát
  • Nem szólhatsz hozzá
  • Nem csatolhatsz fájlt
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB kód bekapcsolva
  • Smileyk bekapcsolva
  • [IMG] kód bekapcsolva
  • [VIDEO] kód bekapcsolva
  • HTML kód bekapcsolva