dedra8v:
Egy példa: utazol autópályán 5.ben. Nem akarsz gyorsítani, csak tartod az adott sebességet, teszem azt 120 km/h. Sok minden más függvénye , még, de nekem ilyenkor az OFF LAncián ON a negatív tartományban állt a mutató. Sok 'ha' van még, de amennyiben a programod is támogatja (gyári / gyárközeli...nincs nyakon öntve benzinnel),akkor mivel részterhelésen van a motor és tartja a beleírt AFR-t, kevesebb benzin fog fogyni a tankodból. Ha van töltőnyomásmérő az autódban, akkor láthatod, mennyit tölt a csiga. Nálam, ha nem volt szembeszél...stb.... akár 150-160 km/h nál is lehetett 'mínusz' töltőnyomással gurulni a járművel... persze, a gördülési ... légellenállás stb... miatt itt már többet fogyasztott a jármű, mint a példabeli 120 km/h- nál...
Töltő mindíg tölteni fog, a szállított levegő mennyisége más.... Persze, ha például felakad a wastegate, akkor nem lesz nyomásod... Amint beindítod a motort, és van kipufogógáz, a csiga elkezd pörögni... persze, ez még nem felépült töltőnyomás...