ecu összehasonlító táblázat:
http://members.iinet.net.au/~tuna/ECU%20matrix.gif
ecu összehasonlító táblázat:
http://members.iinet.net.au/~tuna/ECU%20matrix.gif
király!
ne bancsatok , de el kell ,hogy mondjam.
Ha le irod hogy milyen tuning van az autodon. mondjuk teljes kipufogo rendszer HKS, es legszuro rendszer HKS RS. /fontos a marka/
es kiveszed a ECU't a kocsidbol. Ki kuldod nekem vagy a tuner-hez. KB 3 het alatt lemegy a teljes hajci ho.
Szoval 3 het alatt meg jon az at irt ECU Sean Ivey-tol.
Meg is tudod adni hogy milyen nyomast /turbo/ szeretnel , ha van amit te akarsz.
Ugy hivjak itt , hogy " mail in flash".
Ha jol tudom $200-$300 kozott van. Meg kell kerdeznem ha erdekel valakit.
DE hozza kell tennem , meg ha jobb is lesz a ecu mint az otthoni amit irnak. Az otthoni az meg is csak otthon van , szoval tudsz hova menni ha baj van, vagy tovabb akarod epiteni a kocsit.
Egyetlen dolog miat lehet jobb ez a kinti tuner , mivel hogy atlagban 8-12 evot vagy 4G63 T tuningol egy heten.
Ami ha belegondolsz nem keves, 1980 ota csinalt mar egy par tuningot.
Szoval olyan tapasztalat van mogotte hogy az nem akarmi.
UFF en beszeltem.
szvsz mindenkit érdekel! gondolom a "mi" oktánunk nem szab gátat ennek a tranzakciónak..?!
Nem értem ezt,íróasztal mögül hogyan lehet látni a motor reakcióját az átírt Ecu után?Hol lesznek a visszajelzések lambda kipuff gáz stb?
a mi 93-unk az meg egyezik az otthoni 98 al. meg tudod nezni a neten hogyan szamoljak ki. otthon 2 reszbol all itt 3 bol vagy forditva.
Az itteni V-power elmeletileg ugyan az mint az otthoni.
en igy tudom. Sok ECU-t kuldott mar Sean vilag szerte problema nelkul. 2 hete del afrikaba ment egy
Utoljára szerkesztette: Robevo; 2008. 12. 01. 21:29-kor
ugy hogy ha mar csinalta azt a kocsi tipust, azzal a felszereltseggel, akkor csak feltolti neked az o ECU tablajat.
Olyasmi mint ahogy a gyari alap ecu tablazat felkerul a te autodba. Minden autot igy irnak a gyarban.
O mar annyi autot csinalt,hogy gyakorlatilag semmi esely arra ,hogy ne tudjon neked irni ECU-t. Szoval ,hogy nem csinalt meg olyat.
bizonyitott teny az is ,hogy nagyon biztonsagos, mivel mindig vissza vesz egy hajszalnyit a nem Dyno-n tuningolt ECU-n.
Gyakorlatilag 0-5 kerek loero es nagyjabol annyi nyomatek a kulonbseg a dyno's es a postas iras kozott.
Te nem fogod erezni , es a 400 meters futasod sem.
Tulsagosan kicsi a kulonbseg ahhoz + soha sem futod 2- szer ugyan azt az idot sem.
Egyebkent meg nem is igazan a csucs szamok a fontosak , hanem ahol vezetsz. 3-7000 rpm-ig
Szoval lehet hogy ket auto ugyan anyi LE de meg is az egyik sokkal jobban megy es tovabb
ettol fuggetleneul , kerhetsz bele ingyen persze , magasabb rev limitert, start programot , es tubo nyomast ha van valami otleted es O ugy gondolja hogy meg biztonsagos.
Utoljára szerkesztette: Robevo; 2008. 12. 01. 21:32-kor
Ez így akkor sem kóser,saját példámból kiindulva,nem számított problémák léptek fel,erre hogyan készül fel a tuner látatlanban?
Google !
Keresd meg a nevet es a velemenyeket. Meg leszel dobbenve...
Meg Az arabok is velel iratnak.
Egyebkent pontosan ezert mondtam, hogy ez az egy miatt jobb az otthoni /elnezest az otthoni tunerektol/
PL: Gyari teljesen gyari Evo X -es Sean Ivey tune= 12.4 sec es 110+ MPH/187+ kmh/ 400 meter.
Itt pl nincs meglepetes mivel az auto teljesen gyari.
Es igy tovabb lepesrol lepesre.
Ha hozza adsz kipufogot ugyan az csak mas keppen van irva. es a tobbi.
http://www.iveytune.com/9.45.wmv
http://www.iveytune.com/9.62.wmv
http://www.iveytune.com/9.77.wmv
Utoljára szerkesztette: Robevo; 2008. 12. 01. 21:45-kor
Szerintem ez a legnagyobb eséllyel sem tud 85%-nál közelibb eredményt,ha mindenről tud.Amiről nem tud az sok minusz%.
85% is rohadt jól megy.
A találkozó topicból áthozva a témát,tuning ügyben.
Az Ecutek írásakor 1-2 % pontossággal lehet megmondani a lóerő nyomaték viszonyt,hiszen a programozott adatokból számolható ez pontosan.
Én amit írtam az autómról a tegnapi progi utáni állapot.
A novemberi programozáskor 355 lóerőt sikerült írni 470Nm-el,ezt 1,4 baron tudja,sajnos a nyomást én nem tudtam jól/gagyi az órám sajna/.
Tegnap ezt vittük fel 1,65-1,7-re és így jött ki a mostani állapot.575Nm/375le.Itt is látszik,hogy a nyomás emelése a nyomatékot emelte drasztikusan,de a lóerők már nem szaladtak max 20 ló emelkedés volt.
A IX-es turbó nem tud 400 lovat,ez itt is kiderült,100-as OMV maxra húzva,innentől csak versenybenzinnel lehetne tovább,felesleges.
20g turbóval és tengellyel lehet jobbá tenni.
Tomevo sztem nem számolható pontosan! Aki sokat programoz az látja az adatokat és ,tapasztalat alapján saccol. Laptopon nyomást lát a megetetett benzin mennyiségét fordulat számot ezekből saccolnak legalábbis én igy gondolom.
Ill sokmindent lát még csak ezekből "számolnak"
A fanyűvő!!
Mivel alapos ember vagyok, a végére akartam járni a dolgoknak paci/nyomaték ügyben és végre megtaláltam a képletet amivel ki lehet számítani a nyomatékból és a pillanatnyi fordulatból a lóerőt:
Horsepower = Torque x rpm / 5252
az egészban csak az a szar, hogy itt a nyomatékot nem nm-ben hanem lbft-ben veszik figyelembe, ezért elsőnek azt kell konvertálni.
Ennek rendkívül egyszerű a módja, mindössze el kell osztani az nyomatékot 1.356-al, ami 500 nm nyomatékból 369 lbft értéket ad.
ezt használva esetemben kijön a fenti képlettel, hogy a kocsi így néz ki valahogy:
500nm nyomatéknál (azaz ha 1.6 bár nyomásod van)
excelbe bevittem az adatokat és a következőt kaptam (HANGSÚLYOZOM, hogy csak addig él a dolog igazából amíg az 500nm nyomaték tartva van, azaz a kb 1.55-1.6bár nyomás megvan)
RPM LE
5000 351,0391883
5100 358,0599721
5200 365,0807559
5300 372,1015396
5400 379,1223234
5500 386,1431072
5600 393,1638909
5700 400,1846747
5800 407,2054585
5900 414,2262422
6000 421,247026
6100 428,2678098
6200 435,2885935
6300 442,3093773
6400 449,3301611
6500 456,3509448
6600 463,3717286
6700 470,3925124
6800 477,4132961
6900 484,4340799
7000 491,4548637
ezek alapján számomra az jön ki, hogy nekem könnyen meglehet a 400 paci, mert a nyomásom megvan.
Nézzük 575 nm nyomatékkal:
rpm LE
5000 403,6950666 - hoppá már 5k fordulatnál 400 lovas!!! Érdekes!
5100 411,7689679
5200 419,8428692
5300 427,9167706
5400 435,9906719
5500 444,0645732
5600 452,1384746
5700 460,2123759
5800 468,2862772
5900 476,3601786
6000 484,4340799
6100 492,5079812
6200 500,5818826
6300 508,6557839
6400 516,7296852
6500 524,8035866
6600 532,8774879
6700 540,9513892
6800 549,0252905
6900 557,0991919
7000 565,1730932
a cikk ahonnan a képlet jött itt található:
http://www.pumaracing.co.uk/POWER1.htm
Kell egy jó program
Gyuri wazze ne akassz hasba! valóban alapos vagy de a nyomatékot honnan tudod? azis sacc aztán azt át saccolod lóerővé gratula
A fanyűvő!!
torque(Nm)x rpm x 0,00014242 = hp
Ez így egyszerűbb...
Max. nyomatékról beszélük általában, ami egy bizonyos fordulaton érvényes!
Minél hosszabban van meg a nagy nyomaték, annál jobb persze.
Képzeld el ha egy WRC 650-800 Nm-es lenne mindenhol akkor hány lóerős lenne pl. 6000-nél???
Még valami:1.6 bar az nem egyenlő 500Nm nyomatékkal, hiszen azért van még egy pár összetevő ami kell hozzá, hogy nyomaték legyen.
510 Nm nyomaték 6000-nél az tényleg 420-430 Le lenne... Lenne, mert a kilences turbo nem tud 430 LE-t fizikailag egy széria 2.0 literes motoron 98-100-as benzinnel, pont!
akkor meg szarok az egészre, csak nyomom mint állat és mosolygok- ennyi :-D :-D
Kell egy jó program
Jelenleg 5 olvasó nézi ezt a témát. (0 tag, és 5 vendég)