Injektor.hu
"Itt jegyezzük meg: az E85 európai elterjedésének kezdetén számos szakember komoly fenntartással kezelte a bioetanol ügyét: az üzemanyagszivattyú élettartamának jelentős csökkenését, korróziós gócok kialakulását, műanyag, gumi alkatrészek, befecskendező szelepek korai elhasználódását vetették fel. (Egy korábbi Ford felmérés szerint a tiszta alkohol üzemre áttérés esetén a szükséges, cserélendő alkatrészek anyagköltsége kb. 350 USD). Nyilvánvaló, hogy ezek esetleg bekövetkezhetnek, de az azóta eltelt időszak tapasztalatai szerint az előzetes aggodalom mértéke túlzott volt. "
"Fél évet állt az üzemanyagcső E85-ben. Szemmel látható elváltozás nincs rajta. A rövid csődarabot 6 bar nyomással terheltük 1 órán keresztül, amit hibátlanul elviselt. Ilyen nagy nyomás rendeltetésszerűen csak a KE rendszernél fordul elő."
"Üzemanyag szivattyú és négy darab befecskendező szelep hosszútávú "bioetanol állósági vizsgálata".
Az edényben elhelyezett üzemanyagszivattyú (az edényben jobbra, hátul) az E85-öt az elosztócsőbe nyomja. A befecskendező szelepek egyszerre, szakaszosan működnek, 50% kitöltési tényezővel. Mint megfigyelhető, a befecskendező szelepekből az üzemanyag visszakerül az edénybe, ugyanígy a nyomásszabályzó (az elosztócső végén, jobbra) utáni, visszafolyó ági "fölös" mennyiség is, így körforgás alakul ki. Így a rendszer felügyeleti igénye csekély: gyakorlatilag csak az akku töltött állapotára illetve a porlasztás miatt levegőbe kerülő, elpárolgó üzemanyag pótlására kell figyelni. A hosszú, két és fél hónapos, összesen bő 300 órás vizsgálat során egyetlen cső nem ment tönkre, a befecskendező szelepek tökéletesen működnek, 1 perc alatti szállításuk (mérési hibahatáron belül) ugyanannyi, mint a kísérlet elején volt. Ugyanez igaz az üzemanyag szivattyúra is.
Mindez természetesen nem bizonyítja azt, hogy a bioetanol használata adott esetben esetleg nem rövidítheti le egyes alkatrészek élettartamát. Azt viszont bizonyítva látjuk, hogy az előzetes fenntartások, aggodalmak erősen túlzóak voltak. A jelzett vizsgálati ciklus megfelel 25-30,000 kilométernek, ami alatt érzékelhető, kimutatható romlás a kritikus alkatrészek állapotában nem következett be. Azt is vegyük figyelembe, hogy a kísérlethez felhasznált alkatrészek eleve használtak voltak, meglehet jelentős üzemidővel. "
Stb