sokat agyaltam és rengeteg véleményt, mérést, fórumot néztem végig a témában már csak azért is, mert tényleg el gondolkodtatott amiket Körmendi kolléga össze szedett, mindezen információk fényében most én úgy gondolom, hogy a stroker abban az esetben nem okoz egyáltalán csalódást, ha legalább annyival megnöveled a strokerezéssel együtt a turbó méretét is, mint amennyivel a stroker miatt lejjebb betöltött volna a turbó, ha nem cserélted volna ki. Tehát egy gyors példa, ha van egy normál széria motorod, amit meg akarsz építeni és döntened kell, hogy stroker legyen vagy 2.0-ás kovácsolt.
Amennyiben 2.0-asra építed és fel raksz egy nagyobb turbót, akkor lent teljesen megdöglik, ehhez nem kell ész. Ha nem raksz fel nagy turbót akkor meg nem tudod mivel befújatni 6500 felett.
Egy 3076 egy 2 literes blokkon már csak 4.7-5k felett indul meg reálisan, akár hogy tengelyezed.
Ha viszont 2.3-ast építesz, akkor az eredeti (pl 16g-s) turbóddal a széria 3.5k befújási pont helyett már be tölt 2.5-2.8-nál, na ezt kell kompenzálni a nagy turbóval, (feltéve ha nem vagy dízel buzi) ekkor pl egy 3076-al vissza kerül a betöltési pont egy kellemes 4k környékére viszont lóerőben is nagyon jó vagy. Szerintem így nagyon is van értelme a strokernek, mindamellett, hogy tudjuk mennyi extra dugó sebesség, mennyi extra tömeg lendület stb keletkezik. Nem baj, megy az
Azok az alkalmazások amikor már olyan a fordulat, hogy nem jó a 2.3-as blokk, és 2.0 kell és mondjuk 42-es vagy 45-ös turbó ház, papíron ugyan igen is indokoltak, de mindannyian tudjuk, hogy csak dragra és csak egy két üzemórát lesz az jó a gyakran 10.000 feletti hasznos fordulat tartomány miatt.
Abban az ésszerű rpm tartományban ahol még a vezérlés meg az egyéb dolgok tudnak üzemszerűen működni, tehát tipikusan 7.500 rpm-ig bezárólag, nagyon sok vizet hajt a malomra a stroker, mert sokkal nyomatékosabb a kocsi, és igen is lehetőséget ad egy majdnem széria betöltés karakterű kocsi létrehozására, ami azért a szériánál még is csak kb 150 lóval erősebb. Na ez a nem mindegy.
Az egy nagy hiba, amit én is megtapasztaltam, de gyorsan ki jöttem belőle, amikor az ember egy 16g-s turbót meg hagy, de közben egy jól lélegző portolt hengerfejes, nagytengelyes strokert elé rak. Na ezt hívják 2.3 tdi-nek.
Szerintem ezt tapasztalta meg Körmendi kolléga, és az autó helyett a turbót kellett volna el dobni
