www.nieszmotorsport.hu
06 30 9 715 133
Helló, elnézést, hogy ujjoncként új témát nyitok, de érdekelne a véleményetek arról, hogy ki szerint mi az előnye és hátránya a "strokeresítésnek". Én elsősorban a 2.3-as strokerre gondolok, habár persze kíváncsi vagyok a 2.1; 2.2-es konfigokkal kapcsolatos megjegyzésekre is. Ha ez a tartalom már teritéken volt más címen, kérem töröljétek.
Addig is leírom az eddigi ismereteimet a témáról:
Ha változatlan hengerfej, turbo mellett a 2 literból 2.3-at csinálsz elsősorban az alsó és a közepes tartományban kapsz több teljesítményt, gyorsabban tölt be ugyanaz a turbó, ugyanakkor a maximális teljesítmény nem fog növekedni, sőt..
A 2.3-as ugyanazzal a turbóval kb ugyanazt a max. teljesítményt fogja leadni, mint a 2.0-ás, de alacsonyabb fordulaton.
A 2.3-as jobban tolerálja a hegyesebb veztengelyeket, mint a 2.0-es motor.
A 2.3-as motor sokkal érzékenyebb a kiegyenlítő tengely kiszerelésére.
Két ugyanolyan max. teljesítményű motor (az egyik 2.3, a másik 2.0) közül a 2.0-asnak lesz jobb az állóhelyzetből való gyorsulása, ugyanakkor a rugalmasságban (pl. 5.-ben eltolva 80-ról) a 2.3-as agyonveri a kétezrest.
én mint stroker tulaj azt mondom, hogy a strokernek nincs hátránya.
Az meg nem igaz, hogy álló rajtból két azonos max teljesítményű kocsi közül a 2 literes fog gyorsulási versenyt nyerni. Pont fordítva.
Kell egy jó program
Valahol láttam egy videot, az ugyanolyan teljesítményű kétezrest hasonlították össze az ugyanolyan telj. 2.3-assal, állóhelyzetből menntek, a kétezres mindig elmennt váltásokkor (mindig tovább tudta forgatni a motort ugyanabban a fokozatban) egy kicsit a nagyobb löketesnek, 400 m-en már összejött egy autónyi. Utána volt egy olyan mérés, hogy 3. fokozatból kétezres fokozatból indúltak egy adott vonalnál egyszerre, a 2.3-as kb. 4-5 autónyit elmennt a kissebbnek.
Pont van a timeslipen két azonos teljesítményű evo (400 whp), az egyik 2.0-as, a másik 2.3-as:
http://www.timeslip.hu/virtualisvers...er=1p8et&scope=
látható, hogy váltásokkor elmegy a kisebb, ugyanakkor itt nem annyira látható a különbség, mert szerintem a 2.3-as 5 sebességes, a másik pedig 6 sebeséges, így sokszor amúgy sem egyszerre váltanának. Viszont jól látható 1.-ben és 3-ban amiről beszélek. Amúgy ha nem nézzük a váltásokat teljesen egyszerre gyorsúlnának.
Szerintem egyébként a strokeresnek hosszabb váltó kellene és akkor ki lehetne mindezt küszöbölni. Utcai használatban véleményem szerint a strokeres a jobb, pályán az eredmény erősen függ a pálya jellegétől, dragban pedig a kissebb a nyerőbb. Amúgy összeségében a strokeres tetszik jobban.
Utoljára szerkesztette: kormendi; 2012. 03. 04. 16:47-kor
Jó, akkor még egyszer: nekem van ilyen gépem, tehát nem matekolok, vagy neten kotorászok, hanem tapasztalatból leírom.
Történelem: Ugyan olyan turbóval (evo9 16g) széria 2 literen csinált a kocsim 365 lovat, majd strokerrel csinált 420-at. Eközben a nyomaték megnőtt több mint 200 Nm-ernyit- no comment
Nincs kérdés!
Az más kérdés, és talán ott sántít a példám egy kicsit, hogy nem építettem kovácsolt kettő literes motort. De ilyet meg itt az Attila csinált, meg lehet nézni.
A stroker mindig előbb tölt be és mindig nagyobb a nyomaték, és egy kocsit mindig a pillanatnyi nyomaték gyorsít. A lóerő egy nem létező szám a nyomatékból van szorozva a fordulat arányában- igazából úgy kéne hívni, hogy fordulaton nyomaték- mert pont azt mondja, hogy egy bizonyos fordulaton mennyi a nyomatékod. Ezért kulturáltabb autó katalógusa megadja azt, hogy adott LE érték mennyi rpm-nél jelentkezik.
Lehet egy kocsi 400 lovas 5000nél strokerrel, vagy lehet egy kettő literes 400 lovas 6000-nél. A kettő közt CSAK annyi a különbség, hogy 5000 fordulatnál a 400 ló sokkal nagyobb nyomatékot kíván, mint 6000nél a 400 ló.
LE = (fordulat x nyomaték) / 5252
azaz 5000 rpm-hez: 420 Nm kell a 400 lóerőhöz,
6000-nez: 350 Nm kell
Könnyű látni, hogy egy kocsi ami 420 Nm-ert tud 5000 fordulatnál és ezzel 400 lovas sokkal jobban gyorsul már addig a fordulatig is, mert folyamatosan magasabb nyomatékot állít elő mint az a kocsi amelyik 6000 fordulaton éri el a 400 lóerőt.
Kell egy jó program
Ez kétségtelenül így van, de ettől függetlenül meggyőződésem, hogy a strokeres 4g63-nak mindenképpen egy más osztású (hosszabb) váltóáttét lenne az ideálisabb és az a minimális hátránya a nem optimális váltóáttétből következik. A 365/420-as lóerőszámot valóban akkor lehetne pontossabban összehasonlítani, hogy ha 2 literes korában is kihoztál volna minden a motorból.
Mindenesetre érdekes, hogy ebben a timeslipes példában a 2.3-asnak -ugyanolyan teljesítmény mellett- jóval nagyobb turbója van (ha nem tévedek akkor egy HKS GT3037S, ami egy garrett 3076-nak felel meg), mig az 2 literest talán "csak" egy 20g-s IX-es turbó hajtja. Az is furcsa persze, hogy egy cserélt hideg oldalas IX-es turbóból hogyan lehet 400 keréklovat kihozni.
Szerintem egyébként ugyanazzal a turbóval több maximális teljesítményt lehet kihozni egy 2.0-ből, mint egy 2.3-ból, de csak amiatt mert a kétezrest jóval jobban meglehet forgatni, nem véletlen, hogy a legeredményesebb gyorsulásra épített evok mind 2.0-sok, sőt ha megnézed a AMS vagy másik nagyobb evo tuner honlapját, akkor látható, hogy dragra mindegyik az alacsonyabb lökettérfogatút ajánlja.
Ha már itt tartunk megjegyzem, hogy Fapuma is jobban járt volna dragra egy kovácsolt 2.0-es motorral, mint a jelenlegi épített 2.3-asával.
Attila projektjéről nem tudok semmit. Ugyanazzal a turbóval hajtotta meg kétezres korában, mint strokeresen?
Tök jó! Mindent tudsz ;-)
Kell egy jó program
csak annyit szólnék hozzá hogy azt a 2.3 motort is meg lehet forgatni rendesen csak turbó kell hozzá ! azért egy 7500 kell tudnia forogni egy strokernek ha van hozzá megfelelő méretű turbó ! Az, hogy dragra jobb a 2.0 annyiból igaz szerintem hogy egy igazi drag autóra GT40++ turbó való ami képes tolni 9500rpm ig ami egy stroker motornak halál a dugattyú sebesség miatt ! Ha kőkemény drag motor akkor már csak ez miatt 2.0 - vagy 2.1 motor .
3076 turbóval azért simán el van egy 2.3 moci .
Lehet, de az is lehet hogy nem.
Amikor vettem az autót akkor még utca/verseny fronton üzemelt és amikor a gyári motorbelső lecsapágyasodott el is tört az egyik gyári hajtókar...és azzal a blokkal akkor az a döntés született hogy 2.3 lesz a sérülései miatt.Ha lenne keretem akkor szívesen kipróbálnék egy komplett 2.0 kovácsolt motort és egy 2.6-ost is ami a max lehet és akkor ott állna a polcon és kipróbálhatnám.
Én döntök és hajlandó vagyok olyat csinálni amit más nem próbált vagy nem megszokott, mert hameg bejön akkor nagy előny, ha nem akkor is megy valahogy.
Azt gondolom hogy a hazai Drag sportág hobbi, akkor is ha MNASZ meg EB is van.Mert ha megyek 3 versenyen akkor 3. vagyok ha azokon jól szerepelek, ha megek a kb 8-10-en ami a bajnokság része akkor is ezzel a konfiggal is a kategóriámban csak 3....akkor meg hova küzdjek gyorsan pénzt nem kímélve.
Ahhoz hogy a kategóriámban első legyek 1000lovas autó kellene ezzel a súllyal....vagy 800 kiló 800 ló..jelenleg amire nincs keret és nem is éri meg ezt profin,rendesen csinálni, se pénz se több siker nincs benne mint eddig volt...nyertem én már mindent amit lehet ebben a sportágban az én szintemen.Már csak az van hogy gyorsabb legyen az autó, meg az élvezet amit a verseny közbeni adrenalin nyújt.
Azaz a 2.3 stroker próbában vagyok még érdekelt.Ebben az évben lesz a teteje a 2.3 projectnek ezzel a konfiggal.
Ha ez a motor elhal akkor a következő döntés hogy megcsinálom a 2.0 környéke amerikai modellt, vagy kipróbálom a 2.6ot? :-) Még nem tudom.
Lényeg, nem vagyok hajtva jelenleg sem.Mivel nincs erre sok pénzem ezért lassabban haladok időben, de élvezem amikor jut erre időm.
A 2.0-án gyári turbó volt, utána 3076, de csak 1.3-1.5-el volt lőve hogy ne törjön el.
2.3-on lett 2 bárral lőve, most GT35R van.Nekem nincs összehasonlítási alapom hasonló konfiggal 2.0 és 2.3 között.
Most épp könnyítünk a kasztnin.Idénre a lökettérfogat, turbó, nyomás, E85....stb standard.A motor nem erősödik mert nincs rá keret.
Idén a váltó és a 2 bárral gyújtáserősítővel és kipakolt kasztnival lehet gyorsabb és 10-es idős.
Utána ha lesz pénzem még GT42 vagy akármire + ahhoz való motorbelsőre....akkor jövő évre talán lehet 9-es szintű, de semmi sem biztos.
Hameg valami nagyobb dolog lepusztul az idény elején akkor félretolom és költök inkább nyaralásra, családra...stb mint erre a sok örömet adó, sok kupás, sikeres autóra ami most már nem ér annyit ráköltésben mint azelőtt amikor szűz volt ez a területem:-)
Quality in Financial Planning
www.qfp.hu
Független pénzügyi tervezés, befektetések külföldi alapokba
A 2.6-ost szerintem ne próbáld ki
Egyébként ha nem tévedek akkor létezik már a BC-nek 2.7-ese is, igaz már a 4g64 blokkra. Tény, hogy nagy teljesítményhez nagy turbó kell, a nagy turbonak meg nagy fordulatszám kell, a stroker ezt meg nem szereti. Ha tovább akarsz majd egyszer lépni mindenképpen a 2.0-at lődd be.
Quality in Financial Planning
www.qfp.hu
Független pénzügyi tervezés, befektetések külföldi alapokba
Szerintem meg egy EVO-t nem gyorsulásra kell használni annál sokkal de sokkal jobb AUTÓ!!
'92 Acura NSX red/blk
'05 Evo VIII RS - eladva :-(
Jelenleg 1 olvasó nézi ezt a témát. (0 tag, és 1 vendég)