17. oldal, összesen: 29 ElsőElső ... 7151617181927 ... UtolsóUtolsó
321-340, összesen: 568

  1. #321
    Törzsvendég
    Csatlakozás dátuma
    2011. 12.
    Hsz-ok
    172

    Alap

    Idézet peterz81: Hozzászólás megtekintése
    Stroker motor alkalmas mindennapi használatra,élettartammal mi a helyzett? Nem akarok fejleszteni,csupán kiváncsi vagyok,elég a 2.0.
    A stroker motorok (ha nem vesszük figyelembe a long rod verziókat) hengerfala mindig nagyobb terhelésnek van kitéve a megváltozott hajtókar/lökethossz arány miatt, mind a hagyományos 2.0 literes, ha így nézzük nagyobb a hengerfal kopása és emiatt kissebb az élettartama is.
    Mindenapi használatra a vezethetőség szenpontjából sokkal jobb a 2 literesnél, de csak az alacsony-és közepes tartományban, felül általában kisebb teljesítményt nyújtanak, mint az ugyanazzal a turbóval szerelt 2 literes társaik.
    Utoljára szerkesztette: kormendi; 2012. 06. 22. 13:17-kor

  2. #322
    Törzsvendég
    Csatlakozás dátuma
    2011. 12.
    Hsz-ok
    172

    Alap

    Idézet VGergo: Hozzászólás megtekintése
    Hosszú hajtókart 64-es blokkba lehet tenni mivel 6mm magasabb a blokk .
    Hosszú hajtókart lehet akár 4g63, vagy akár 4g64 blokkba is tenni.

    Ajánlom figyelmedbe David Buschur leírását, ha nekem nem hiszel, neki még érdemes:
    http://highboostforum.com/forum/show...for-your-build

  3. #323
    Rezidens MES-Racing avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2006. 10.
    Hely
    Budapest
    Hsz-ok
    3.691

    Alap

    talán így egyben jobban átlátható:
    http://magnusmotorsports.com/wp-cont...EngineList.pdf

    amúgy a 154-es hozzászólásomban (lassan két éve) bemásoltam az elérhető változatokat, minden jellemző adatával együtt.
    MES-Racing
    motorsport electronic solutions
    www.mesracing.hu / info@mesracing.hu

  4. Az alábbiaknak tetszik MES-Racing hozzászólása:


  5. #324
    Rezidens VGergo avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2006. 10.
    Hely
    Budapest - Pécs
    Hsz-ok
    1.831

    Alap

    Idézet kormendi: Hozzászólás megtekintése
    Hosszú hajtókart lehet akár 4g63, vagy akár 4g64 blokkba is tenni.

    Ajánlom figyelmedbe David Buschur leírását, ha nekem nem hiszel, neki még érdemes:
    http://highboostforum.com/forum/show...for-your-build
    igazad van lehet csinálni 2.0 LR -et .. gyári főtengely löket stroker dugó hosszú hajtókar.

    egyébként a linkelteken felül is vannak még lehetőségek . pl AMS 2.3RR motor is egy érdekes darab !

  6. 2 tagnak tetszik VGergo hozzászólása:


  7. #325
    Törzsvendég
    Csatlakozás dátuma
    2011. 12.
    Hsz-ok
    172

    Alap

    Idézet VGergo: Hozzászólás megtekintése
    igazad van lehet csinálni 2.0 LR -et .. gyári főtengely löket stroker dugó hosszú hajtókar.

    egyébként a linkelteken felül is vannak még lehetőségek . pl AMS 2.3RR motor is egy érdekes darab !
    igen, csak elég elég szűkszavúan nyilatkozank róla, ugyanúgy a BUSCHUR-nak is van magas fordulatú 2.3-as (4g63) short blockja, de nem részletezi a lényeget, csak annyit, ír, hogy "tartalmaz néhány trükköt"
    Venni kellene eggyet, azt egyből darabokra szedni, vizsgálat céljából

  8. #326
    Törzsvendég
    Csatlakozás dátuma
    2011. 12.
    Hsz-ok
    172

    Alap

    Idézet 323_GTR: Hozzászólás megtekintése
    talán így egyben jobban átlátható:
    http://magnusmotorsports.com/wp-cont...EngineList.pdf

    amúgy a 154-es hozzászólásomban (lassan két éve) bemásoltam az elérhető változatokat, minden jellemző adatával együtt.
    Igen, köszönöm az utalást, ha egyébként valaki felnavigál pl. a Manley honlapjára ott még ennél is részletesebben kap képet a rendelhető konfigokról.

  9. #327

    Alap

    Idézet peterz81: Hozzászólás megtekintése
    Stroker motor alkalmas mindennapi használatra,élettartammal mi a helyzett? Nem akarok fejleszteni,csupán kiváncsi vagyok,elég a 2.0.
    Nyomatékosabb lesz, ha "kicsi" turbó van rajta még meg is indul alulról is plusszban:-)
    Quality in Financial Planning
    www.qfp.hu
    Független pénzügyi tervezés, befektetések külföldi alapokba

  10. #328
    Rezidens peterz81 avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2012. 02.
    Hely
    Székesfehérvár
    Hsz-ok
    1.392

    Alap

    Köszönöm a választ! Nagyobb nyomaték elöbb,rövidebb élettartam. Ez a lényeg.

  11. #329
    Rezidens hunevo6 avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2006. 10.
    Hely
    Budapest
    Hsz-ok
    6.567

    Alap

    Idézet kormendi: Hozzászólás megtekintése
    A stroker motorok .... felül általában kisebb teljesítményt nyújtanak, mint az ugyanazzal a turbóval szerelt 2 literes társaik.
    miért is?
    Kell egy jó program

  12. #330

    Alap

    Idézet peterz81: Hozzászólás megtekintése
    Köszönöm a választ! Nagyobb nyomaték elöbb,rövidebb élettartam. Ez a lényeg.
    Ha nincs túlforgatva, szerintem ugyanannyit megy mint egy 2 literes.
    Quality in Financial Planning
    www.qfp.hu
    Független pénzügyi tervezés, befektetések külföldi alapokba

  13. #331
    Törzsvendég
    Csatlakozás dátuma
    2011. 12.
    Hsz-ok
    172

    Alap

    Idézet Fapuma8: Hozzászólás megtekintése
    Ha nincs túlforgatva, szerintem ugyanannyit megy mint egy 2 literes.
    Mindig jobban fog kopni a strokeres, két fő ok miatt:
    -azonos fordulathoz mindig magasabb dugattyúsebesség tartozik a strokereshez, mint a kétlitereshez
    -az 1.7-ről az 1.5-re csökkent hajtókarhossz/lökethossz arány miatt sokkal nagyobb oldalerővel fogja nyomni a henger falát a
    dugattyú, emiatt a hengerfal közepe mindig nagyobb kopásnak van kitéve
    Utoljára szerkesztette: kormendi; 2012. 06. 23. 05:09-kor

  14. #332
    Törzsvendég
    Csatlakozás dátuma
    2011. 12.
    Hsz-ok
    172

    Alap

    Idézet hunevo6: Hozzászólás megtekintése
    miért is?
    Szinte biztos, hogy több oka van, de az egyik oka az lehet, hogy a strokeres teljesítmény csúcsához alacsonyabb fordultszám tartozik, mint a kétliteres teljesítménycsúcsához és mint tudvalévő a nagy teljesítményhez általában nagy fordulatszám kell.
    Egyébként erre a kérdésre én is szeretnék pontos választ kapni, mert csak feltételezem, azaz gondolom azt amit írtam (az okára, azaz a magyarázatra gondolok). De tény, hogy a gyakorlatban, ha átépítesz változatlan konfig (elsősorban ugyanazon tengelyekkel, ugyanazon turbóval, ugyanazon nyomáson, ugyanazzal az üzemanyaggal stb ) mellett egy kétliterest, 2.3-ra akkor kb. 1.000-es fordulatszámmal fog csökkeni a max. teljesítményhez tartozó fordulatszám. Ugyanakkor a max nyomatékhoz tartozó fordulatszám általában nem változik (persze alúl sokkal myomatékosabb lesz, mert ugyanazon fordulaton mindig nagyobb lesz a nyomaték, de ettől függetlenül a nyomatékcsúcs helye nem fog változni).
    Amikor stroker szetteket kínálnak eladásra nagyobb cégek (Buschur, AMS, pl a lancerregisteren), mindig az van a hírdetés mellé írva, hogy "more low/mid range torque", sosem látni olyat, hogy "more high range torque", a gyakorlatban felül általában valamivel kevesebb, vagy éppen még a régi teljesítménnyel megegyező teljesítményt tudsz kihozni (2.0 vs 2.3 esetében).

    Ha már hozzászóltál, mint "tapasztalt stroker tulaj" akkor beszámolhatnál, hogy miért alakítod át 2.3-ról 2.2-re a motorodat, de ne általánosságot írjál (pl. azt, hogy az egyenletesebb nyomatékleadás miatt stb, hiszen ezt egy nagyobb turbóval is elérhetnéd, ehelyett átépíted a teljes motort), hanem konkrétumot.
    Janika meg aztán főleg tudna mit írni a témában, úgy tudom saját fejlesztésű strokert használ a saját evóján, biztos vagyok benne, hogy nagy szakértője a témának.

  15. #333
    Rezidens hunevo6 avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2006. 10.
    Hely
    Budapest
    Hsz-ok
    6.567

    Alap

    Idézet kormendi: Hozzászólás megtekintése
    Szinte biztos, hogy több oka van, de az egyik oka az lehet, hogy a strokeres teljesítmény csúcsához alacsonyabb fordultszám tartozik, mint a kétliteres teljesítménycsúcsához és mint tudvalévő a nagy teljesítményhez általában nagy fordulatszám kell.
    Egyébként erre a kérdésre én is szeretnék pontos választ kapni, mert csak feltételezem, azaz gondolom azt amit írtam (az okára, azaz a magyarázatra gondolok). De tény, hogy a gyakorlatban, ha átépítesz változatlan konfig (elsősorban ugyanazon tengelyekkel, ugyanazon turbóval, ugyanazon nyomáson, ugyanazzal az üzemanyaggal stb ) mellett egy kétliterest, 2.3-ra akkor kb. 1.000-es fordulatszámmal fog csökkeni a max. teljesítményhez tartozó fordulatszám. Ugyanakkor a max nyomatékhoz tartozó fordulatszám általában nem változik (persze alúl sokkal myomatékosabb lesz, mert ugyanazon fordulaton mindig nagyobb lesz a nyomaték, de ettől függetlenül a nyomatékcsúcs helye nem fog változni).
    Amikor stroker szetteket kínálnak eladásra nagyobb cégek (Buschur, AMS, pl a lancerregisteren), mindig az van a hírdetés mellé írva, hogy "more low/mid range torque", sosem látni olyat, hogy "more high range torque", a gyakorlatban felül általában valamivel kevesebb, vagy éppen még a régi teljesítménnyel megegyező teljesítményt tudsz kihozni (2.0 vs 2.3 esetében).

    Ha már hozzászóltál, mint "tapasztalt stroker tulaj" akkor beszámolhatnál, hogy miért alakítod át 2.3-ról 2.2-re a motorodat, de ne általánosságot írjál (pl. azt, hogy az egyenletesebb nyomatékleadás miatt stb, hiszen ezt egy nagyobb turbóval is elérhetnéd, ehelyett átépíted a teljes motort), hanem konkrétumot.
    Janika meg aztán főleg tudna mit írni a témában, úgy tudom saját fejlesztésű strokert használ a saját evóján, biztos vagyok benne, hogy nagy szakértője a témának.
    Egyfelől, nem gondolo magam tapasztaltnak, még csak az elsőn vagyok túl, és csak 2.3-as autóztam saját magam, és azt is kis turbókkal. Nem tudok egy csomó mindent.

    Azt, hogy 2.2-es lesz-e vagy sem még mindig nem döntöttük el véglegesen. Azt, hogy a 2.0 erősebb mint a 2.3 csak úgy tudnám megmondani, hogy ha előbb építettem volna egy kovácsolt 2.0-ás blokkot, de ennek nem láttam értelmét. Én azt gondolom, hogy egy autó lóerő adatát alapvetően a turbó légszállítási képessége határozza meg, majd a köbcenti, mivel azt az égésteret tudod üzemanyaggal tölteni. A nagy lóerős konfignál nem azért mennek kissebb térfogatra, mert az a kissebb térfogat miatt erősebb mint egy stroker, hanem csak azért, hogy bírja a nagy fordulatot egy még nagyobb turbóhoz. Szerintem egy kovácsolt 2.0-ás blokknak csak akkor van használati értéke, ha valaki tesz rá egy legalább (de inkább még nagyobbat) GTX35-ös turbót mivel az kell, hogy rendesen legyen töltésed még 9k körül. Így kapsz egy reálisan 700 lovas kocsit, de persze 5.500 tól fog valami lenni

    nem szakmai véleményem:

    Szerintem könnyedén lehet egy strokert 500 lóra csinálni és nem is kell agyig forgatni, 7000 körüli váltásokkal simán elboldogul. Azt meg már tudjuk, hogy konkrétan 9000 feletti fordulatot is elég jól bírja idáig a klubban soha senkinek nem esett szét amiatt, mert rövid időre, főleg félre váltásnál, illetve pánikszerű visszaváltásoknál a fordulat bőven meghaladta a 9000 rpm-et. Ha minden igaz Csabi a rekorder egy 9600-as adattal
    Innen fogva nem igazán érzem a tulajdonosi létjogosultságot az elméleti matekoláson túl.

    Neked hagy kérdezzem milyen kocsid van most és milyen a konfig benne?
    Kell egy jó program

  16. #334
    Törzsvendég
    Csatlakozás dátuma
    2011. 12.
    Hsz-ok
    172

    Alap

    Idézet hunevo6: Hozzászólás megtekintése
    Egyfelől, nem gondolo magam tapasztaltnak, még csak az elsőn vagyok túl, és csak 2.3-as autóztam saját magam, és azt is kis turbókkal. Nem tudok egy csomó mindent.

    Azt, hogy 2.2-es lesz-e vagy sem még mindig nem döntöttük el véglegesen. Azt, hogy a 2.0 erősebb mint a 2.3 csak úgy tudnám megmondani, hogy ha előbb építettem volna egy kovácsolt 2.0-ás blokkot, de ennek nem láttam értelmét. Én azt gondolom, hogy egy autó lóerő adatát alapvetően a turbó légszállítási képessége határozza meg, majd a köbcenti, mivel azt az égésteret tudod üzemanyaggal tölteni. A nagy lóerős konfignál nem azért mennek kissebb térfogatra, mert az a kissebb térfogat miatt erősebb mint egy stroker, hanem csak azért, hogy bírja a nagy fordulatot egy még nagyobb turbóhoz. Szerintem egy kovácsolt 2.0-ás blokknak csak akkor van használati értéke, ha valaki tesz rá egy legalább (de inkább még nagyobbat) GTX35-ös turbót mivel az kell, hogy rendesen legyen töltésed még 9k körül. Így kapsz egy reálisan 700 lovas kocsit, de persze 5.500 tól fog valami lenni

    nem szakmai véleményem:

    Szerintem könnyedén lehet egy strokert 500 lóra csinálni és nem is kell agyig forgatni, 7000 körüli váltásokkal simán elboldogul. Azt meg már tudjuk, hogy konkrétan 9000 feletti fordulatot is elég jól bírja idáig a klubban soha senkinek nem esett szét amiatt, mert rövid időre, főleg félre váltásnál, illetve pánikszerű visszaváltásoknál a fordulat bőven meghaladta a 9000 rpm-et. Ha minden igaz Csabi a rekorder egy 9600-as adattal
    Innen fogva nem igazán érzem a tulajdonosi létjogosultságot az elméleti matekoláson túl.

    Neked hagy kérdezzem milyen kocsid van most és milyen a konfig benne?
    Jelenleg egy R34-em van, korábban , mig el nem adtam, evo VIII-am volt, kétliteresként vettem, majd átalakítottam 2.3-asra, innen a gyakorlati tapasztalat. Miután nem voltam vele megelégedve elkezdtem utánaolvasni, mert nem tudtam, hogy a szerelőm rontott-e el valamit, vagy a program a rossz, vagy tényleg ilyen egy 2.3-as. Végül elég sok szopás után úgy döntöttem, hogy vagy visszaalakítom kétliteresre, vagy eladom. Jött egy vevő aki belebetegedett, kifizetett, én meg beszálltam a Skyline-ba. Röviden ennyi.
    Utoljára szerkesztette: kormendi; 2012. 07. 26. 18:28-kor

  17. #335
    Rezidens ATTILA EVO 7 avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2009. 05.
    Hsz-ok
    840

    Alap

    Idézet kormendi: Hozzászólás megtekintése
    Jelenleg egy R34-em van, korábban , mig el nem adtam, evo VIII-am volt, kétliteresként vettem, majd átalakítottam 2.3-asra, innen a gyakorlati tapasztalat. Miután nem voltam vele megelégedve elkezdtem utánaolvasni, mert nem tudtam, hogy a szerelőm rontott-e el valamit, vagy a program a rossz, vagy tényleg ilyen egy 2.3-as. Végül elég sok szopás után úgy döntöttem, hogy vagy visszaalakítom kétliteresre, vagy eladom. Jött egy vevő aki belebetegedett, kifizetett, én meg beszálltam a Skyline-ba. Ha már itt tartunk nekem az evo-s álommotorom egy hosszúhajtókaros 86-os furatú kétliteres lenne.

    Röviden ennyi.

    Nekem volt 2.0-es kovacsolt belsos es 2.2-es is az utobbi jobbnak tunik, rugalmassag es forgathatosag szempontjabol is.
    Magyarorszagon elsz,mert itt nem sok R34 szaladgal

  18. #336
    Rezidens hunevo6 avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2006. 10.
    Hely
    Budapest
    Hsz-ok
    6.567

    Alap

    Idézet kormendi: Hozzászólás megtekintése
    Jelenleg egy R34-em van, korábban , mig el nem adtam, evo VIII-am volt, kétliteresként vettem, majd átalakítottam 2.3-asra, innen a gyakorlati tapasztalat. Miután nem voltam vele megelégedve elkezdtem utánaolvasni, mert nem tudtam, hogy a szerelőm rontott-e el valamit, vagy a program a rossz, vagy tényleg ilyen egy 2.3-as. Végül elég sok szopás után úgy döntöttem, hogy vagy visszaalakítom kétliteresre, vagy eladom. Jött egy vevő aki belebetegedett, kifizetett, én meg beszálltam a Skyline-ba. Ha már itt tartunk nekem az evo-s álommotorom egy hosszúhajtókaros 86-os furatú kétliteres lenne.

    Röviden ennyi.
    Sajnálom, el tudom képzelni milyen szar lehetett, hogy annyira elbaszták, hogy inkább el kellett adni... Biztos, hogy nem a 2.3-as olyan, mert akit én ismerek, csak örömét lelte benne és sikeres kocsik- pl Berkes, Glavatronicum, Miki, én, mind mind azt gondoljuk, hogy nagyon jó a 2.3-as.

    Lehet maradok a 2.3-asnál én is. Ha valamiért váltok akkor az csak az lenne, ha kéne a 8000 rpm körüli tartomány a turbónak, de mivel még az sem biztos, hogy milyen lesz a turbóm, egyáltalán nem tudom, hogy kell egy 2.2-re menni.
    Kell egy jó program

  19. Az alábbiaknak tetszik hunevo6 hozzászólása:


  20. #337
    Rezidens VGergo avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2006. 10.
    Hely
    Budapest - Pécs
    Hsz-ok
    1.831

    Alap 2.0 vs 2.3

    http://forums.evolutionm.net/evo-dyn...l-vs-2-3l.html

    ugyan az a motor, autó, lamdba, nyomás, kevesebb gyújtás a 2.3 mocival . +ccm mindenhol hozott .

  21. #338
    Törzsvendég
    Csatlakozás dátuma
    2011. 12.
    Hsz-ok
    172

    Alap

    Idézet hunevo6: Hozzászólás megtekintése
    Sajnálom, el tudom képzelni milyen szar lehetett, hogy annyira elbaszták, hogy inkább el kellett adni... Biztos, hogy nem a 2.3-as olyan, mert akit én ismerek, csak örömét lelte benne és sikeres kocsik- pl Berkes, Glavatronicum, Miki, én, mind mind azt gondoljuk, hogy nagyon jó a 2.3-as.

    Lehet maradok a 2.3-asnál én is. Ha valamiért váltok akkor az csak az lenne, ha kéne a 8000 rpm körüli tartomány a turbónak, de mivel még az sem biztos, hogy milyen lesz a turbóm, egyáltalán nem tudom, hogy kell egy 2.2-re menni.
    Az ember aki megvette teljesen meg van vele elégedve, a szerelő szerint is teljesen rendben volt a motor. Én viszont aki ugyanazt a kocsit vezettem 2 literes korában is teljesen felhúzva, majd 2.3-asan is, nem voltam megelégedve. Emlékszem, mikor először elhoztam a programozástól és elnyomtam neki 5-be, úgy 2.000-től, úgy éreztem, hogy sokkal jobb lett, egyszer összefutottam valami VI-ossal, elkezdett tolni, 80-ról odaléptem neki 4.-ben és kb 500 m alatt rávertem vagy 100 métert, aztán gyorsultunk eggyet kb. 50-ről 2.-ból és 150-ig csak egy autóval menntem el neki, mikor 4.-be tettem akkor húztam el tőle. Emlékeim szerint 1 baron GT3071R-el kb. 400 lóvas volt, 2 baron 470 ló, mig kétliteres korában 1 baron ugyanennyi, a 470 lovat viszont 1,8 baron tudta. Megpróbálom megkeresni a régi teljesítményméréseket, majd felrakom.

  22. #339
    Szuper Moderátor carkillerz avatarja
    Csatlakozás dátuma
    2009. 03.
    Hely
    III.ker - Isaszeg
    Hsz-ok
    7.561

    Alap

    Hello tiéd lett a Mike kocsija?

  23. #340
    Törzsvendég
    Csatlakozás dátuma
    2011. 12.
    Hsz-ok
    172

    Alap

    Idézet carkillerz: Hozzászólás megtekintése
    Hello tiéd lett a Mike kocsija?
    Szevasz, nem hiszem, az enyém német rendszámos és ritkán járok vele haza.

17. oldal, összesen: 29 ElsőElső ... 7151617181927 ... UtolsóUtolsó

Téma információ

Tagok nézik épp a témát

Jelenleg 2 olvasó nézi ezt a témát. (0 tag, és 2 vendég)

Hasonló témák

  1. EVO VIII RS Stroker 430LE
    By rxp in forum Autó eladó
    Hsz-ok: 6
    Utolsó hozzászólás: 2015. 03. 24., 00:36
  2. Evo 8 2.3 Stroker ELADO
    By aronmatic in forum Autó eladó
    Hsz-ok: 34
    Utolsó hozzászólás: 2011. 11. 10., 20:26
  3. Stroker főtengely
    By berkes in forum Keres
    Hsz-ok: 2
    Utolsó hozzászólás: 2009. 06. 25., 00:19

Hozzászólás szabályok

  • Nem nyithatsz új témát
  • Nem szólhatsz hozzá
  • Nem csatolhatsz fájlt
  • You may not edit your posts
  •  
  • BB kód bekapcsolva
  • Smileyk bekapcsolva
  • [IMG] kód bekapcsolva
  • [VIDEO] kód bekapcsolva
  • HTML kód bekapcsolva